dilluns, 29 d’agost del 2011

Recerca

En Vicenç P. L., un amic de joventut, una persona que sembla que em va conèixer força bé –els altres complementen la nostra imatge- m’havia dit moltes vegades: Et veig de velleta sempre amb una carpeta sota el braç.
El camí de la vellesa, tot i que la vida física ara s’ha allargat molt i el concepte de vellesa s’hagi desplaçat en el temps, el vaig iniciar el març passat, quan vaig complir 60 anys.
El meu amic va tenir una bona visió de les forces internes que m’empenyen i que s’encarnen en el contingut d’aquesta carpeta. En efecte, mai no he deixat de dur aquesta carpeta sota el braç, imatge de traginar a prop del cor la meva dèria lul.liana per explorar la naturalesa de la realitat, això tan mòbil i etern alhora, i dels papers –ara també en pantalla!- que en donen testimoni.
La figura de la velleta i la seva carpeta em sembla fantàstica perquè descriu molt gràficament el que els filòsofs grecs ja sabien, i que jo vaig aprenent pel camí: el coneixement, el saber, és sempre recerca.

3 comentaris:

  1. "La joventut d'un esser humà no es medeix pels anys que té, sinó per la curiositat que conté."
    Salvador Pániker.

    Amb la teva carpeta sota el braç sembles ben encuriosida per la vida i el món, ergo...

    ResponElimina
  2. M'agrada aquest camí del coneixement de la teva fotografia amb la carpeta sota el braç de la teva ment.

    ResponElimina
  3. M'agrada la carpeta com a símbol d'una set que no és mai sadollada.

    ResponElimina