dimarts, 21 de desembre del 2010

Foto històrica

Aquesta foto me la va fer el meu germà, però no amb la Werlisa, sinó amb la Minolta, la càmera que em van regalar els meus pares quan em vaig graduar a Llotja als dinou anys. Deu ser l'any 1972 o 1973, calculo. O sigui: que aquí tinc vint-i-un o vint-i-dos anys. He triat aquesta foto perquè el monument que hi ha darrera ja no hi és, es va enderrocar fa poc. És el monument a José Antonio Primo de Rivera. Ep, que no tinc res a veure amb la Falange... El monument era a tocar de casa, els meus pares viuen a l'Avinguda de Sarrià, al costat d'on encara hi ha la Filmoteca, i el monument era a la cruïlla amb l'aleshores Avinguda Infanta Carlota, avui Avinguda Josep Tarradellas. És, doncs, una foto "històrica" en tots els sentits: sentimental perquè l'autor és el meu germà, històrica per l'edat que tinc aquí i per memòria històrica, ai...!

2 comentaris:

  1. Personalment, no crec que el monument s'hagués de treure, sinó que crec que és millor 'reconvertir-ne la lectura', com han fet en alguns pobles, dedicant-los a tots els morts de la guerra. Així també es perd la memòria, però sembla que volem oblidar que 'hi era'.

    ResponElimina
  2. Tens raó, el teu germà feia bones fotografies, però la model era bona d'allò més!

    ResponElimina